محصولات

مشاهده همه
سبد خرید شما خالی است
جستجو

محصول مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید!

مقایسه ساعت‌ مچی برندهای سیتی‌زن و اورینت

علاقمندان جدیدترین محصولات ساعت‌های مچی ژاپنی، معمولا در کنار نام‌ سایر شرکت‌های معروف، تازه‌های دو برند «سیتی زن» و «اورینت» را نیز رصد می‌کنند. حال اگر قصد خرید داشته باشند قطعا تحقیقات موشکافانه‌تری انجام خواهند داد. این دو شرکت شناخته شده مدعیان مارکت ساعت مچی در جهان هستند و قطعا برای بقای خود مزیت‌هایی نسبت به دیگری دارند.

 

سیتی زن یا اورینت؟ مساله این است.

زمانی که قصد خرید ساعت مچی دارید (به خصوص وقتی به برند خاصی هم علاقه داشته باشید) ناخودآگاه تمرکزتان روی پیدا کردن مزیت‌ها بیشتر می‌شود. تنها با مقایسه است که می‌توانید به معایب هم بیشتر فکر کنید. در این مقاله برندهای سیتی زن و اورینت که هر دو از دل شرکت‌های ژاپنی برخاسته‌اند را مقابل هم قرار می‌دهیم.

کیفیت، طراحی و قیمت، 3 رکن اصلی هنگام خرید ساعت مچی هستند. اما در قیاس بین سیتی زن و اورینت واقعا کدام‌یک را می‌توان برنده نهایی اعلام کرد؟ برای پاسخ به این سوال بد نیست ابتدا اطلاعاتی از تاریخچه و عملکرد این دو شرکت داشته باشیم. چرا که هر دو شرکت‌، ژاپنی هستند و اگر تنها یک ویژگی مشترک داشته باشند؛ پایبندی‌شان بر اصولی است که ماندگاری‌شان را در بازار جهانی تضمین کند.

 

تاریخچه ساعت مچی سیتیزن و اورینت

 

سیتی زن ساعتی برای همه شهروندان جهان

عنوانی که این کمپانی برای خود برگزیده در کامل‌ترین حالت هدفش را نیز بیان می‌کند. صاحبان برند سیتی زن با ادعای ساعتی برای همه شهروندان جهان، پا به میدان گذاشته‌اند و تا الان هم خودشان را ثابت کرده‌اند. این برند ژاپنی اگرچه ابتدای تولدش در اوایل دهه 1900 با یک ساعت‌ساز سوئیسی کار خود را آغاز کرد؛ اما رفته رفته به جایی رسیده که امروزه تمامی قطعات را در شرکت خود تولید می‌کند.

سیتی زن زمانی که در نوآوری محصولات خود از فناوری Eco-Drive استفاده کرد، اعتبارش صدچندان شد. بهره‌گیری از سلول‌های خورشیدی در ساعت‌ مچی‌های  Eco-Drive، با هدف کاهش محسوس دفع باتری، تاثیر بسزایی در حفظ محیط زیست داشت. به قدری که تا سال 2007 کاهش مصرف حدود 10 میلیون باتری فقط در محدوده آمریکای شمالی را به لیست موفقیت‌های خود اضافه کرد. اگر شما هم یکی از حامیان سرسخت محیط زیست هستید در بررسی انتخاب ساعت حتما این ویژگی سیتی زن را فراموش نکنید.

پس از Eco-Drive ، عرضه اولین ساعت اتمی جهان در سال 1993 بود که باعث شد هیچکس نتواند قدرت تولیدات این برند را نادیده بگیرد. در توضیح این فناوری باید گفت ساعت‌های اتمی، از امواج رادیویی برای ارائه دقیق‌ترین زمان ممکن استفاده می‌کند.

اورینت سلام مشرق‌زمین به آغاز زمان

اورینت هم در همان اوایل دهه 1900 آغاز به کار کرد اما جنگ جهانی دوم اجازه موفقیت‌های روز افزون را از او گرفت و در سال 1949 تعطیل شد. البته این تعطیلی یک سال بیشتر طول نکشید و با ایده‌هایی ناب‌تر به جهان ساعت مچی‌ها بازگشت. این شرکت با تیراژ بالای ساخت، رسما در صنعت تولید ساعت‌های مچی به وزنه‌ای جدی برای رقبایش تبدیل شد.

نکته قابل توجه درباره برند ژاپنی اورینت اینکه سال 2009 در یکی از زیرمجموعه‌های شرکت «سیکو» جای گرفت و تا 2017 به طور کامل با این برند ادغام شد. همانطور که می‌دانید در نقشه مسطح، کشور ژاپن در شرقی‌ترین نقطه کره زمین قرار دارد. در واقع اولین نقطه‌ای است که خورشید از آنجا طلوع می‌کند. معروف است که می‌گویند صبح جهان از آنجا آغاز می‌شود. واژه اورینت هم به معنای شرق و خاور، چنان پرمفهوم و دلنشین بود که سیکو تصمیم گرفت نام اورینت را حفظ کند و به تولید ساعت هایی با همین عنوان ادامه ‌دهد.

 

مقایسه دو برند ساعت مچی ژاپنی

 

مقاومت سیتی زن بیشتر است یا اورینت؟

 

سیتی زن و اورینت تولید ساعت کوارتز و اتوماتیک را در دستور کار خود قرار داده‌اند. قاب‌های ساعت سیتیزن از جنس استیل ضد زنگ است و صفحه آن‌ها عمدتاً از کریستال معدنی ساخته شده‌اند. هر چند مدل‌هایی با یاقوت کبود نیز دارند. بندهای ساعتش هم از جنس‌های فولاد ضد زنگ، نایلون، چرم و یا لاستیک ساخته می‌شوند. مقاومت‌شان در برابر آب بسته به مدل انتخابی شما از 30 تا 100 متر متغیر است. تنها استثنایی که در این مورد از سیتیزن وجود دارد مدل Eco-Drive Promaster Diver است که تا 300 متر مقاومت خود را حفظ می‌کند.

و اما اورینت غالبا ساعت‌های کوارتز و مکانیکی تولید می‌کند. قاب ساعت‌ها از جنس استیل ضد زنگ است. نکته قابل توجه در مورد این برند این است که جنس صفحه دارای انواع شیشه‌ها از مواد معدنی تا یاقوت کبود و حتی شیشه‌های هاردلکس اختصاصی سیکو هستند. (هاردلکس نسبت به شیشه‌های معدنی معمولی در برابر خش مقاوم‌تر است، اما نه به اندازه یاقوت کبود). جنس بند ساعت‌ها از استیل گرفته تا چرم، لاستیک و یا سیلیکون را دربرمی‌گیرد. اگر غواص هستید یا زمان زیادی را زیر آب می‌گذرانید مقاومت اکثر این ساعت‌ها از عمق 30 تا 200 متر خیال‌تان را از داشتن یک ساعت مقاوم راحت می‌کند.

در مجموع می‌توان گفت که اورینت، ساختار مستحکم‌تر و در عین حال انعطاف‌پذیرتری دارند. آن هم وقتی که صحبت از مقاومت در برابر آب می‌شود.

اگر مقاومت برای شما مهم است در این دو برند می‌توانید این دو ساعت را ببینید:

 

 

کدام‌یک در طراحی برنده است؟

صاحبان شرکت سیتی زن همانطور که ادعا می‌کنند به دنبال شهروندان جهانی هستند. از این رو در طراحی ساعت مچی‌های خود علاوه بر شیک و به روز بودن، استایل‌های مختلف را هم در نظر می‌گیرند. تنوع طرح و رنگ در هر یک از زیرمجموعه‌های اسپرت، ساعت‌های هوشمند و مد روزِ این برند را نباید دست کم گرفت. به همین دلیل شما ساعت‌های گوناگون سیتی زن را دست اقشار مختلفی خواهید دید.

اگرچه در بحث مقاومت، اورینت را پیشتاز دانستیم اما این شرکت امتیاز مرحله طراحی را از دست نداده است. با نگاهی به مجموعه تولیدات این برند، کلکسیونی کامل از ساعت های کلاسیک، معاصر و اسپرت پیش چشم‌تان خودنمایی می‌کند. هر چند که اورینت بیشتر از تنوع، به ظرافت و ظاهر لوکس اهمیت می‌دهد. بنابراین می توان گفت سبک خاص خود را دارد.

پس با اینکه هر دو برند در سبک و طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، می‌توان تنوع را در سیتی زن و استایل خاص را در اورینت جست‌و‌جو کرد.

اگر طراحی برای شما مهم است در این دو برند می‌توانید این دو ساعت را ببینید:

 

با خرید کدام سود می‌کنید؟

در این باره هیچ نظر قطعی وجود ندارد. هر دو شرکت، قیمت را در اکثر مدل‌های خود در سطح متوسط نگه داشته‌اند. اکثر قشرها با درآمدهای متفاوت می‌توانند هم مشتری سیتی زن باشند هم اورینت. تنها می‌توان به یک مورد خاص اشاره کرد. افراد با درآمد متوسط که ظاهر لوکس را می‌پسندند می‌توانند با خیال راحت سراغ اورینت بروند.

اگر قیمت برای شما مهم است در این دو برند می‌توانید این دو ساعت را ببینید:

 

برنده نهایی سیتی زن یا اورینت؟

در حالی که رقابت نزدیک به هم دو برند جهانی را بررسی کردیم باید یک اصل را در نظر بگیریم. اگر هر دو با قدمت یک قرن همچنان در بازار بی‌حم ساعت مچی‌ها حضور دارند یعنی برگ‌های برنده دست‌شان است. این شما هستید که با توجه به سلیقه و انتظاری که از یک ساعت مچی دارید، سیتی زن یا اورینت را انتخاب می‌کنید. هر دو در بحث ظاهر و ساختار ویژگی‌هایی دارند که می‌تواند اولویت شما باشد یا نباشد. پس شناخت دقیق از ساعت مورد نظر شماست که می‌تواند برنده نهایی را اعلام کند.

 

حساب من

حساب من


سفارشات من

اطلاعات شخصی

ارتباط با ما

ارتباط با ما


شماره تماس پشتیبانی فروش : 55697714

شعبه مرکزی : تهران، خیابان ۱۵ خرداد، بازار بزرگ، پاساژ ساعت، پلاک ۲ 

شعبه سعادت آباد : تهران، شهرک غرب بلوار فرحزادی، میدان کتاب ابتدای بلوار کوهستان، مجتمع تجاری اُپال، طبقه ۲، پلاک 211

 

فروشگاه اینترنتی گالری ساعت عقربه  
 

گالری ساعت عقربه با 40 سال تجربه در فروش ساعت های اصل و اورجینال نامی شناخته شده در بازار ساعت مچی ایران می باشد. 
عقربه دارای نمایندگی بیش از سی برند مطرح روز دنیا و تنوعی بالغ بر 10000 مدل ساعت مچی اصل و اورجینال در تمامی رنج های قیمتی از بهترین مقصد های شما برای خرید ساعت مچی می باشد. همچنین شما می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان مستر عقربه برای یک خرید راحت و اسان بهره ببرید.

اتحادیه ساعت عقربه
enamad aghrabeh
لطفا صبر کنید...