محصولات

مشاهده همه
سبد خرید شما خالی است
جستجو

محصول مورد نظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید!

3 دلیل برای خرید ساعت مچی و راهنمای خرید

3 دلیل برای خرید ساعت مچی و راهنمای خرید

تا به حال از خودتان پرسیده‌اید که واقعا «چرا باید یک ساعت مچی بخریم»؟ در پاسخ همین‌قدر بگوییم که داشتن ساعت مچی، بسیار بیشتر از آنکه فکرش را بکنید در زندگی‌ روزمره‌تان نقش و مزیت دارد. ساعت مچی از آن اکسسوری‌هایی است که در هر موقعیتی باشید به کارتان می‌آید.

طی سال‌های اخیر با آمدن ساعت‌های هوشمند، متوجه نیازهایی شدیم که در گذشته یا نداشتیم یا نمی‌دانستیم برایش راه حلی وجود دارد. مثلا تصور کنید یک مادر مجبور بود برای اجابت تمام دغدغه‌ها، از حافظه‌اش کمک بگیرد. در حالیکه امروزه بسیاری از مسایل روتین را می‌تواند به ساعتش بسپارد.

ساعت مچی چه کاربردهایی دارد؟

استایل شما را کامل می‌کند

 ساعت مچی استایل شما را کامل می‌کند

از دیدگاه عموم مردم، غالبا تصور می‌شود ساعت مچی یک مفهوم کلی دارد که علاوه بر زمان، آپشن‌های دیگری را هم شامل می‌شود. پس تفاوتی ندارد آنچه به دور مچ‌تان می‌بندید چه شکلی است. اینطور نیست چرا که ساعت‌ها بیانگر مبانی بیشتری هستند. شما هیچ وقت یک ساعت رنگارنگ فانتزی را با یک کت و شلوار رسمی سِت نمی کنید، یا یک ساعت ورزشی اسپرت را با لباس مخصوص مهمانی و یا یک ساعت مجلسی الماس نشان را با شلوار ورزشی نمی پوشید. بسته به اینکه چقدر به تیپ و پوشش خود اهمیت می‌دهید، ساعت مچی استایل شما را کامل می‌کند.

تاثیری آشکار بر اعتماد به نفس‌تان دارد

به این سوالات دقت کنید. آیا شما جزء افرادی هستید که از داشتن یک ساعت  10 هزار دلاری خوشحال خواهید شد؟ آیا با یک ساعت مچی اسپرت بزرگ که در برابر چکش ضد ضربه است، احساس راحتی می کنید؟ آیا از نگاه انداختن به ظاهر ظریف و یا پیچیده ساعت‌تان لذت می‌برید؟ در جواب همه این‌ها چه چیزی نهفته است؟ حس رضایت درونی که نهایتا به اعتماد به نفس ختم می‌شود.

به انجام فعالیت‌های روتین کمک می‌کند

همانطور که در بالا هم اشاره شد داشتن ساعت مچی نقش بسزایی در انجام فعالیت‌های روزانه شما دارد. فارغ از اینکه مادر خانه دار، ورزشکار، دانشجو، افسر عالیرتبه ارتش و ... باشید انسانی هستید با مشغله‌های فراوان. که نیاز دارید برخی امور را در زمانی خاص انجام دهید.

وقتی موبایل هست چرا باید یک ساعت مچی بخریم؟

شاید فکر کنید غالب کارهای روزانه را با تلفن همراه هم می‌توانید انجام دهید. نظرتان اشتباه نیست اما اگر کافی بود چرا سازندگان موبایل، خود به تولید ساعت مچی روی آورده‌اند؟ جوابش واضح است: کمک به هرچه راحت‌تر کردن شرایط زندگی.

همه ما در شرایط نرمال زمان قابل توجهی را صرف مشغله‌های خود می‌کنیم. اینکه بیشتر فعالیت‌های مان بدنی یا پشت میز باشد مهم نیست. مهم ذهن درگیر است که باعث می‌شود گاها ساعت‌های متمادی فرصت نگاه کردن به گوشی موبایل را نداشته باشیم. بعضی وقت‌ها حتی یادمان نمی‌آید کجا گذاشته‌ایم و هر آنچه برای یادآوری به موبایل سپرده بودیم عملا بی‌اثر می‌شود. ساعت مچی بیش از هر تلفن همراهی، همراه‌مان است و از این نظر شرایط را تسهیل می‌کند.

در رویدادهای شغلی و یا اجتماعی که درآوردن تلفن از جیب برای چک کردن زمان ممکن است بی ادبانه باشد، نگاه سریع به یک ساعت مچی به هیچ وجه در جمع جلب توجه نمی کند. از طرفی دیگر لازم نیست که در جیب یا کیف دستی خود دنبال ساعت بگردید. بند ساعت روی مچ دست‌تان محکم قرار گرفته و هر زمان که می‌خواهید می‌توانید به آن نگاه کنید.

یادتان باشد در کیف دستی مملو از وسایل ضروری، ساعت‌ مچی روی مچ‌تان است و در اعماق وسایل درون کیف دفن نمی شود. ضمن اینکه هنگام رانندگی هم، هرگونه استفاده از تلفن همراه جریمه دارد.

چه ساعتی برای ما کاربردی است؟

بهترین راه برای داشتن یک ساعت مچی محبوب، نگاه به سلیقه شخصی خودتان است. سوالاتی هست که جوابش را خودتان می‌دانید و این به داشتن یک ساعت زیبا و کاربردی کمک می‌کند. فرض کنیم بنا به تیپ شخصیتی‌، افرادی دوست داشته باشند ستاره مجالس شوند. چنین اشخاصی غالبا به داشتن اکسسوری‌های کمک‌کننده علاقه نشان می‌دهند و برای این مهم چه چیزی بهتر از یک ساعت مچی؟ یا مثلا بیماری که باید در ساعات مختلف داروهایش را به شکل خاصی مصرف کند و علاوه بر یادآوری زمان نیاز به یک دفترچه یادداشت دارد.

همه ساله انواع و اقسام مدل‌ها و برندها با تعداد قابل توجهی در بازارهای عمده فروشی و خرده فروشی عرضه می‌شوند. باید اعتراف کنیم با توجه به تأثیر مد در طراحی ساعت‌ها، طبقه بندی انواع ساعت بر اثر کارکرد، کار سختی است اگر ندانیم نیازهای ما چیست! ولی اگر بدانیم پاسخ به اینکه چرا باید یک ساعت مچی بخریم هم آسان می‌شود. در این قسمت انواع پرکاربرد ساعت‌ها را توضیح خواهیم داد.

آنالوگ بخریم یا دیجیتال؟

ساعت آنالوگ بخریم یا دیجیتال؟

ساعت مچی آنالوگ کلاسیک‌ترین شکل ساعت مچی است که پیش از همه انواع دیگر ساعت تولید شد. ساعت‌های عقربه‌ای با ظاهر  بسیار ساده که ابتدا به جز نشان دادن زمان دقیق قابلیت خاص دیگری نداشتند. طی سال‌های مختلف و همزمان با پیشرفت صنعت ساعت‌سازی موتور این ساعت‌ها پیشرفت کرد و هر روز دقت آن بالا رفت.

 البته از نظر شکل ظاهری تغییر چندانی نکرده و طراحان ترجیح می‌دهند شکل کلاسیک آن را حفظ کنند. در کلکسیون محصولات برندهای مشهور ساعت مچی چندین مدل ساعت آنالوگ دیده می‌شود که هنوز هم مشتریان ثابت خود را دارند.

ساعت مچی دیجیتال زمان را به شکل متفاوتی نشان می‌دهد و معمولا از ترکیب اعداد انگلیسی و علامت دونقطه برای نشان داده ساعت، دقیقه و ثانیه کمک می‌گیرد. این ساعت‌ها اغلب برای رکوردگیری مناسب هستند و قبل از هر گروهی ورزشکاران به خرید آن تمایل نشان دادند.

این ساعت‌ها در بیشتر موارد مجهز به کرنومتر و تقویم هستند و پس از اینکه وارد بازار شدند برای مدتی با فروش بسیار بالایی مواجه شدند. همیشه بازار مشخصی برای این ساعت‌ها وجود دارد و چون خواندن ساعت آن‌ها ساده‌تر است معمولا برای کودکان جذابیت بیشتری دارند.

 چرا خرید ساعت‌های هیبریدی جذاب است؟

انواع ساعت هیبریدی

از آنجا که ساعت‌های آنالوگ همیشه پرطرفدار هستند، طراحان به فکر ارائه ساعت‌هایی افتادند که ظاهر عقربه‌ای دارند و در عین حال می‌توانند قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند و دیجیتال را نیز داشته باشند. ساعت‌های هیبریدی حاصل این اندیشه بودند و در حال حاضر در بازار طرفداران خاص خود را دارند. خوبی این ساعت‌ها آن است که می‌تواند با استایل‌های مختلف رسمی هماهنگ شود و در عین حال قابلیت‌های متنوع زیادی هم دارند. شیائومی یکی از پیشگامان عرضه ساعت‌های هیبریدی به شمار می‌آید. ساعت‌های هیبریدی قابلیت‌های مختلفی مثل اندازه گیری ضربان قلب و کنترل فعالیت‌های جسمانی افراد را هم دارند.

جوانانی که قدر ساعت‌های لمسی را می‌دانند

این ساعت‌ها که اغلب در گروه ساعت‌های مچی هوشمند قرار دارند، صفحه لمسی دارند و با لمس صفحه ساعت می‌توان از قابلیت‌های مختلف آن‌ها استفاده کرد. قیمت این ساعت‌ها گران است و اغلب طرفداران تکنولوژی، افردی که به استایل اسپرت علاقه دارند و جوان‌ترها از خریداران اصلی آن به شمار می‌آیند. درکنار این ساعت‌ها مثل ساعت‌های قدیمی دکمه‌هایی برای تنظیم ساعت وجود دارد اما عملکرد اصلی ساعت با صفحه لمسی کنترل می‌شود.

 خرید کدام ساعت مچی برای استایل ما مناسب است؟

بسیاری از ما وقتی در جهان ظاهرا بی‌انتهای ساعت‌های مچی قرار می‌گیریم به جای آنکه اطمینان از انتخاب‌مان بالا برود بدتر گیج و سردرگم می‌شویم. ذهن‌مان قدرت پردازش تمام اطلاعاتی که از انواع ساعت‌های مچی می‌گیریم را ندارد. تا جایی که ممکن است بیخیال این سوال شویم که واقعا چرا باید یک ساعت مچی بخریم؟!

در بخش پایانی این مقاله متوجه خواهید شد در یک دسته‌بندی کلی، خرید کدام مدل ساعت مچی، هم نیازهای‌تان را برطرف می‌کند و هم مناسب استایل شماست.

ساعت مچی کلاسیک

این سبک از ساعت‌های مچی که برای استایل رسمی مناسب هستند، می‌توانند در رده ساعت‌های آنالوگ یا هوشمند هم باشند اما طراحی آن‌ها به نحوی است که ظاهری کلاسیک داشته و با لباس‌های رسمی ست می‌شوند. بندهای فلزی و چرمی ساده و تزئینات کم از جمله مهم‌ترین مشخصات این ساعت‌ها هستند. ساعت‌های کلاسیک معمولا خیلی ساده طراحی می‌شوند و ماهیت آن‌ها به شکلی است که هماهنگ کردن آن‌ها با لباس‌های رسمی زنانه و مردانه ساده است. البته هرچه این ساعت‌ها ساده‌تر باشند بازه زمانی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید افزایش پیدا می‌کند.

ساعت مچی کژوال

این ساعت‌ها برای مصرف روزانه و استایل‌های نیمه رسمی مناسب هستند، ساعت‌های کژوال معمولا عقربه‌ای بوده و چند نمونه از ساعت‌های دیجیتال هم برای استایل‌های کژوال مناسب هستند. استایل کژوال همان نوع پوشش و لباسی است که اغلب ما برای رفتن به خانه دوستانی که چندان صمیمی نیستند یا محل کار، تحصیل و حضور در اجتماع انتخاب می‌کنیم.

این ساعت‌ها معمولا در رده اقتصادی قرار می‌گیرند و هر چقدر هم که آن‌ها را دوست داشته باشیم نباید با همه لباس‌هایمان و هر روز مورد استفاده قرار دهید. دست خانم‌ها برای انتخاب ساعت‌هایی که رنگ صفحه و بند آن‌ها کمی متفاوت و روشن است در سبک کژوال بازتر بوده و مثل سبک کلاسیک لازم نیست خود را درگیر صفحه سفید یا سیاه و بندهای فلزی خاص کنند.

ساعت مچی اسپرت

همانطور که از نامش پیدا است این ساعت‌ها برای لباس‌های ورزشی و زمانی که قصد انجام فعالیت‌های جسمانی خاصی را دارید مناسب هستند. ساعت‌های کرنوگراف و هوشمند به دلیل قابلیت‌های که برای ثبت رکورد و کنترل وضعیت سلامت جسمانی افراد حین ورزش دارند بهترین گزینه برای این استایل هستند.

بند ساعت‌های ورزشی معمولا از فوم و پلاستیک ساخته شده و صفحه و شیشه این ساعت‌ها تلقی است که به راحتی در اثر ضربه آسیب نبیند و نشکند. تنوع رنگی و مدل این ساعت‌ها بسیار زیاد است و بسته به امکاناتی که دارند در رده قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند.

ساعت مچی لاکچری

این ساعت‌ها که به تعداد محدود و توسط برندهای لاکچری شناخته شده تولید می‌شوند معمولا با جواهرات تزئین شده و قیمت بالایی دارند. از این ساعت‌ها انتظار می‌رود که امکانات متنوعی داشته باشند و معمولا عمده قیمت آن‌ها به خاطر سرمایه گذاری است که برند برای معرفی خود انجام داده است.

افراد خاصی این ساعت‌ها را به دست می‌بندند و قطعا تنها نمی‌خواهند زمان را از طریق ساعت خود متوجه شوند. آنها به دیگران پیام می‌دهند که توانایی مالی بالایی دارند و در دسته افراد خاص با ثروت و قدرت زیاد قرار دارند. این ساعت‌ها اغلب دست‌ساز بوده و افراد مشهور، هنرمندان و سلبریتی‌ها قبل از دیگران آن را در اختیار دارند.

سخن آخر

امروزه بیش از هر زمان دیگری توجه به خاستگاه اجتماعی برای اکثر مردم ایران و جهان اهمیت پیدا کرده است. شکی نیست که بخش قابل توجهی از این مهم کاملا شخصی و بر اساس ارزش‌های درونی شکل می‌گیرد. پس نیاز داریم برای ارتقای جایگاه خود قبل از هرچیز فضای دست و پا گیری که بر ما تحمیل می‌شود را آسان‌تر کنیم تا با فکر بازتری به دغدغه‌های‌مان بپردازیم.

جهان صنعت برای این منظور ابزار و وسایل متعددی را تولید کرده که یکی از آنها ساعت مچی است. ابزاری ظاهرا ساده با کارایی‌های بسیار مفید. پس برای بهره‌مندی از شرایط بهتر زندگی‌تان حتما به خرید یک ساعت مچی فکر کنید.

حساب من

حساب من


سفارشات من

اطلاعات شخصی

ارتباط با ما

ارتباط با ما


شماره تماس پشتیبانی فروش : 55697714

شعبه مرکزی : تهران، خیابان ۱۵ خرداد، بازار بزرگ، پاساژ ساعت، پلاک ۲ 

شعبه سعادت آباد : تهران، شهرک غرب بلوار فرحزادی، میدان کتاب ابتدای بلوار کوهستان، مجتمع تجاری اُپال، طبقه ۲، پلاک 211

 

فروشگاه اینترنتی گالری ساعت عقربه  
 

گالری ساعت عقربه با 40 سال تجربه در فروش ساعت های اصل و اورجینال نامی شناخته شده در بازار ساعت مچی ایران می باشد. 
عقربه دارای نمایندگی بیش از سی برند مطرح روز دنیا و تنوعی بالغ بر 10000 مدل ساعت مچی اصل و اورجینال در تمامی رنج های قیمتی از بهترین مقصد های شما برای خرید ساعت مچی می باشد. همچنین شما می توانید از مشاوره تخصصی و رایگان مستر عقربه برای یک خرید راحت و اسان بهره ببرید.

اتحادیه ساعت عقربه
enamad aghrabeh
لطفا صبر کنید...